Featured

Tropisch havermout ontbijtje

By woensdag, januari 21, 2015 0 , , Permalink

 

Ik ben iemand die weigert met hypes mee te doen. Ik deed niet mee aan Blue Monday. Ik gooide ook geen emmer ijswater over mijn hoofd (ik heb wel een donatie gedaan). Ik heb 50 Tinten Grijs niet gelezen “omdat ik anders echt wat missen zou”. Dus ik ga nu ook niet naar de film. En ik hupste vroeger ook niet op een Lolobal. Vroeger at ik wel havermout. Saaie suffe havermout met bruine suiker. Net cement. Mijn eigen hubby Mr. B gruwelt van havermout. “Met van die klontjes, bwah!”

havermoutretro

Nu is er in de foodworld een hele revolutie gaande. Powerfoods, duizenden granen die je opeens ook kunt eten, slechte suikers vs. goede vervangers. En havermout! Havermout is hip! En het schijnt ook nog eens super gezond te zijn. Het bevat ‘langzame’ koolhydraten, zodat je suikerspiegel geen achtbaan meer is en je langer verzadigd bent. Ook zetten die havermoutjes zich gezellig uit in je maag, waardoor je geen honger hebt. Geen slechte momenten meer bij de 10 uur koffie en die verrekte koekjes. En het is ook nog eens goed voor je cholesterol. Powerontbijtje dus, maar ik vind wel dat je havermout moet opleuken. Hierbij mijn favoriet! Tropische havermout verkleedt als een lush ontbijtje. Doe ik toch met een twist aan de hype mee…

 

Wat heb je nodig?

Voor 1 persoon: 40 gram havermout (6 eetlepels), 240 ml coconutdrink met rijst (Alpro), 100 gram diepvries of verse stukjes ananas, halve banaan, eetlepel gojibessen, eetlepel gedroogde kokos, theelepel chiazaadjes

 

Let’s cook!

Met drie kids ben ik niet in de gelegenheid eens uitgebreid voor mijzelf een ontbijtje klaar te maken. Ik maak dit tropisch havermout ontbijtje supersnel in de magnetron. Maar je kan het ook in een pan bereiden. Doe de havermout in een kom, samen met de coconutdrink en de gojibesjes. Gebruik je diepvries ananas, dan mag dat er ook bij. Verwarm het tropisch havermout ontbijtje 3 minuten bij 700 Watt. Even roeren. Stukjes banaan en eventueel de verse ananas erbij. Aftoppen met de chiazaadjes. Wil je nog een zoetje? Gebuik dan wat agavesiroop of honing. Klaar! Snel of niet?

 

Tip!

wrapzonderZin in een gezonde lunch? Kijk dan eens naar dit low carb receptje! Lekker, fris en je neemt het zo mee voor de lunch in je bento box. Ook een succes bij kinderen.