Review| Alles wat je wilt weten over Kerst

By donderdag, december 11, 2014 1 , , , Permalink

Ik geef het toe, ik wil ook wel eens weten wat Jozef dacht toen hij naar Maria keek. Je zal er maar achter komen dat je maagdelijke verloofde opeens zwanger is. En dat je zeker weet dat het niet van jou is! Trouwens, geestballen, wat zijn dat nou weer? Is dat een culinair hoogstandje? En wat heeft een roodborstje te maken met kerst?

Het boek Alles wat je wilt weten over Kerst (en nog veel meer) geeft kinderen en ouders een antwoord op alle vragen over kerst. Het boek begint met een kerstverhaal over de geboorte van Jezus en verklapt feitjes en weetjes waarvan je als volwassene ook denkt ‘aha, nooit geweten!’ Verder komen tradities, de kerstman en het kerstdiner aan bod, maar ook kidsproof recepten en natuurlijk kerstliedjes. Kan je eindelijk Rudolph the red-nosed Reindeer meezingen. De handige woordenlijst achterin het boek is ook erg prettig.

chris… ook als je twaalf bent is het leuk …

Mijn kinderen zijn 7, 10 en 12 en ze zijn allemaal dol op kerst en op het boek. Mijn oudste moet erg lachen om de feitjes. Mijn middelste is een kokkie in de dop en is blij met de recepten. En mijn jongste vindt het bijzonder leuk om eerst naar een mooi verhaal te luisteren, gevolgd door ‘mag ik jou de antwoorden voorlezen, mama?’ Mocht je een peuter of kleuter rond hebben huppelen, de prachtige illustraties van Alex de Wolf maken van elke pagina al een (kerst)feestje op zich.

Zoek je voor de feestdagen een mooi cadeau voor een kind of een gezinnetje? Dit boek gaat jaren tevoorschijn komen rond de kerst. Van de kersttradities in Rusland en Finland tot de schrijver van het eerste kerstverhaal en de bedenker van de eerste kerststal, het is een kleurrijk prentenboek en naslagwerkje vol plezier en kerstverhalen.

santa

Alles wat je wilt weten over Kerst is geschreven door Natalie van der Horst, Gaby Kuijpers en Ellen de Roos. Het boek is te koop via de (online) boekhandel. Of kijk op de leuke Facebookpagina. En uhm, Gaby Kuijpers… waar ken je haar ook alweer van…? Zij schreef voor Lush Life een gastblog over haar lievelingsrecept, de Supplì con amore van Sofia Loren.

Alles wat je wilt weten over Kerst ( en nog veel meer)

ISBN| 9789460682254

Prijs | 15,00