Featured

Fishy ‘low carb’ eggroll

By woensdag, november 5, 2014 0 , , , Permalink

wrapzonder

Soms krijg ik het even letterlijk op de heupen en dan let ik op de koolhydraten. Want ik ben dol op koolhydraten, vooral op de hele foute. Tijd voor een momentje van bezinning. Dit is een makkelijk receptje waar je altijd lol van hebt. Je maakt eigenlijk flensjes van een geklutst eitje. Flinterdunne omeletjes dus. Ik bak vaak een hele stapel die ik, gescheiden door een bakpapiertje, bewaar in de koelkast. Gebruik ze wanneer je wilt als wrap en vul ze met wat je lekker vindt. Neem ze opgerold mee naar je werk of maak een bento boxje van de ingrediënten.

Deze variant maakte ik voor de lunch en vulde ik met hüttenkase, komkommer, bieslook en gerookte zalm. Beetje citroensap en zwarte peper erop… mmm!

Wat heb je nodig?

4 biologische eieren, 100 gram gerookte zalm, bakje hüttenkase (geen light!), een halve komkommer, 12 sprietjes bieslook, partje citroen, snufje zout en peper, boter of olijfolie.

En dan?

Kluts de eieren met een snufje zout. Bak in olijfolie of boter 4 dunne omeletjes . Leg ze na het bakken op een bord en leg er een velletje bakpapier tussen. Je basis is nu klaar… vullen maar! Dit doe je een beetje op de wijze waarop sushi wordt gemaakt. Leg op 1/3 van je flensje een plakje zalm. Sprenkel er wat citroensap over. Verdeel wat hüttenkase over de zalm. Snijd met een kaasschaaf lange linten van de komkommer. Pas op dat je niet de zaadlijsten gebruikt. Leg wat komkommer op de zalm en 3 sprietjes bieslook. Nog wat versgemalen peper erover, oprollen en klaar!

Je kan op deze manier ook heel duurzaam bezig zijn. Je lunch is namelijk perfect om de restjes in de koelkast op te maken. Stukjes kip van gisteren, beetje sla, tomaat en rode ui… kruid je hüttenkase met wat kerrie of gebruik een tomatensalsa. Lekker light én no waste!